![]() |
![]() |
På vår nationaldag gick vi under cirka två timmar med sång, bibelläsning och bön och förbön vid sex olika ”stationer” i Norrköping. Vilken glad och färgstark gemenskap det var, vad gäller de många samfunden, kulturerna, åldrarna och blandningen av spänstiga unga människor och linkande och rullstolsburna och alla ”mittemellan”! Mellan stoppen hade vi fina samtal om livet och våra erfarenheter. Bönen och tacksägelsen och förbönerna rörde bland annat vårt vackra land och dess natur, barnen och ungdomarna, skolan och utbildningen, näringsliv och företag, politiker och ledare av olika slag, integrationen och öppenheten för de mest utsatta mm. Tyvärr tog jag bilder bara vid ett par tillfällen, eftersom jag hade ukulelen framme och spelade och sjöng till sångerna tillsammans med den professionelle och mycket vänlige musikern Nils Östling, gift med Anna-Karin från Borgs kyrka – en av ledarna under vandringen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Jag har underbara bilder och stor värme inom mig efter den här dagen. Så tacksam är jag över att jag var med!
(Ock tack vare Daniel Stenback fick jag också vara med på bild!)
Hälsningar 7 juni 2026 från Ingvar H























